085 - 060 1012 hallo@vanedens.nl

20% van de consumenten zegt bij de koop van een woning enkele duizenden euro’s over te hebben voor de installatie van slimme apparaten zoals automatische lampen. Dat blijkt uit een vandaag gepubliceerd rapport van het ING Economisch Bureau. Smart homes, woningen met meer comfort door gebruik van technologie, worden door goedkopere sensoren, draadloze apparatuur en stembediening voor steeds meer mensen binnen bereik. 

Relatief veel smart lampen en thermostaten

Ruim 4 op de 10 Nederlanders hebben nog helemaal geen slimme apparaten in huis die ze via spraak, sensoren of smartphone kunnen bedienen. De volgende slimme apparatuur hebben consumenten wel relatief vaak in huis:

1. Lichten die automatisch aan- of uitschakelen (16%).

2. Thermostaat te bedienen met smartphone (14%).

3. Lampen te bedienen met smartphone (11%).

Smart home staat niet bovenaan op de prioriteitenlijst

Als bewoners moeten kiezen uit verschillende opties staat het smart maken van de woning niet bovenaan. Slechts 3% wenst zijn woning het liefst van slimme apparatuur te voorzien. Ruim een derde kiest er liever voor om te investeren in een zuinigere woning en bijna een vijfde (18%) voor extra woonoppervlakte.

Potentiële omzet van €600 miljoen per jaar

Ondanks de terughoudendheid onder consumenten is ruim 20% toch bereid om voor een smart home extra te betalen. Ruim 16% heeft er een tot 2% hogere aankoopprijs van een woning voor over en ruim 4% heeft er 2 tot 4% voor over. Als deze 20% consumenten hun koopwoning smart (laten) maken bij aankoop dan betekent dat een jaarlijkse potentiële marktomzet van ruim €600 miljoen aan slimme installaties.

Bron: Vastgoed Actueel

[et_bloom_inline optin_id="optin_1"]

Nieuwsgierig naar de waarde van je huis? Dat vertellen we je graag en geheel vrijblijvend.

Bel ons op: 085 - 060 1012

Een vast tarief voor onze verkoopbemiddeling

Of betaal je liever teveel voor de verkoop van je woning? Bij ons betaal je een vast tarief voor de verkoopbemiddeling. Lees hieronder het verschil in kosten tussen ons vaste tarief en het courtage van een reguliere makelaar.

Veel gestelde vragen 

Waarom Van Edens Makelaardij?

Wij zijn de nieuwe generatie! We vinden namelijk dat de makelaardij gemoderniseerd kan worden. Tegenwoordig spelen ander zaken een grote rol in het proces van onze klanten, dan tien jaar geleden. Dat betekend dat wij bijvoorbeeld zeven dagen per week bereikbaar zijn voor iedereen. Voor onze klanten is hun makelaar zelfs 24/7 bereikbaar (hoewel hij ’s nacht’s natuurlijk ook graag slaapt). Stuur je ons liever een DM via een van onze socials? Helemaal goed! Daarnaast ontzorgen wij onze klanten volledig. Vanaf het eerste moment dat men contact met ons opneemt tot en met het moment dat er getekend wordt bij de notaris. Heb je een verhuisbus nodig? Regelen we ook. Alles is mogelijk en we sluiten volledig aan bij de wensen van onze klanten.  

Wat betekend een gestroomlijnd proces?

Daarmee bedoelen we onder andere dat we zoveel mogelijk digitaal werken. Het aanleveren van gegevens, opmaken van overeenkomsten, contracten, etc. Zelfs het ondertekenen van het voorlopige koopcontract kan op een PC, tablet of smartphone. En voor iedereen die dat nog wat spannend vindt komen we graag langs om het samen te doorlopen. We werken volledig uit ons eigen systeem en draaien bijvoorbeeld met een druk op de knop alle belangrijke gegevens van onze klant uit, woningbrochures, etc. 

Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?

Wij voldoen volledig aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Daarnaast nemen wij Cybersecurity erg serieus en hebben verschillende maatregelen genomen om alle klantgegevens en onze eigen gegevens te beschermen. Wij leggen alleen de noodzakelijke gegevens vast en na een bepaalde periode vernietigen wij de gegevens die niet meer nodig zijn. Sleutels van klanten gaan anoniem in de sleutelkluis en zijn nooit te herleiden naar een adres. Al onze data wordt opgeslagen en verwerkt op servers die binnen de EU staan. 

Wat maakt jullie beter dan de rest?

We vechten als een leeuw voor onze klanten! Wij doen er alles aan om onze klanten van dienst te zijn en ze 100% te ontzorgen. Het verkopen van je huis moet vooral erg leuk zijn en niet stressvol of onplezierig. Wij staan onze klanten bij in iedere stap van het proces en nemen alles uit handen. Klantvriendelijkheid en klanttevredenheid staan bij ons op de eerste plaats. 

CONTACT

  • Algemeen nummer:
    085 - 060 1012
  • Regio Leeuwarden:
    058 - 230 0111
  • Regio Heerenveen:
    0513 - 24 1111
  • Regio Drachten:
    0512 - 23 6000
  • Regio Sneek:
    0515 - 24 0001
  • Direct mailen:
    hallo@vanedens.nl