085 - 060 1012 hallo@vanedens.nl

Een betaalbare hypotheek ligt nu ook onder handbereik van flexwerkers. Via de Arbeidsmarktscan hopen de initiatiefnemers de woningmarkt positief te stimuleren en de positie van flexwerkers op de hypotheekmarkt te verbeteren. Vanaf 1 januari a.s. kan de eerste hypotheek via deze scan worden verstrekt.

Perspectief arbeidsmarkt

De Arbeidsmarktscan is een initiatief van De Hypotheekshop, Arbeidsmarktkansen.nl en de geldverstrekkers Obvion en Florius. Zeven nieuwe geldverstrekkers en de Nationale Hypotheekgarantie hebben zich inmiddels bij de pilot aangesloten. De tool is bedoeld voor flexwerkers zonder vast dienstverband en zonder intentieverklaring. De geldverstrekkers kijken niet alleen naar het huidige inkomen en arbeidsverleden, maar beoordelen daarnaast het perspectief op de arbeidsmarkt en de kans om in de toekomst een voldoende inkomen te verdienen. Tot dusver kwamen flexwerkers met een arbeidsverleden korter dan drie jaar niet in aanmerking voor een hypotheek. Daardoor valt een groter wordende groep goed opgeleide professionals buiten de boot op de woningmarkt.

70 punten

De Arbeidsmarktscan stelt twaalf vragen aan de flexwerker wat diens kansen zijn een nieuwe baan te vinden op zijn vakgebied en welk inkomen hij daarmee kan verdienen. Verder komen opleidingsniveau, diploma, leeftijd, werkervaring, branche, beroep en regio aan de orde. Deze gegevens worden gekoppeld aan beschikbare data over vacatures, lange termijn-ontwikkelingen van beroepen, verwachte groei of krimp van de economie,. Op basis van de antwoorden ontvangt de flexwerker een rapport met een score en verdiencapaciteit. Vanaf 70 punten is het perspectief positief en wordt het rapport afgegeven. Dit document wordt dan gebruikt bij de hypotheekaanvraag. 

Flexwerkers kunnen de Arbeidsmarktscan aanvragen via Arbeidsmarktkansen.nl of via hun adviseur. 

 

Bron: De Hypotheekshop

 

[et_bloom_inline optin_id="optin_1"]

Nieuwsgierig naar de waarde van je huis? Dat vertellen we je graag en geheel vrijblijvend.

Bel ons op: 085 - 060 1012

Een vast tarief voor onze verkoopbemiddeling

Of betaal je liever teveel voor de verkoop van je woning? Bij ons betaal je een vast tarief voor de verkoopbemiddeling. Lees hieronder het verschil in kosten tussen ons vaste tarief en het courtage van een reguliere makelaar.

Veel gestelde vragen 

Waarom Van Edens Makelaardij?

Wij zijn de nieuwe generatie! We vinden namelijk dat de makelaardij gemoderniseerd kan worden. Tegenwoordig spelen ander zaken een grote rol in het proces van onze klanten, dan tien jaar geleden. Dat betekend dat wij bijvoorbeeld zeven dagen per week bereikbaar zijn voor iedereen. Voor onze klanten is hun makelaar zelfs 24/7 bereikbaar (hoewel hij ’s nacht’s natuurlijk ook graag slaapt). Stuur je ons liever een DM via een van onze socials? Helemaal goed! Daarnaast ontzorgen wij onze klanten volledig. Vanaf het eerste moment dat men contact met ons opneemt tot en met het moment dat er getekend wordt bij de notaris. Heb je een verhuisbus nodig? Regelen we ook. Alles is mogelijk en we sluiten volledig aan bij de wensen van onze klanten.  

Wat betekend een gestroomlijnd proces?

Daarmee bedoelen we onder andere dat we zoveel mogelijk digitaal werken. Het aanleveren van gegevens, opmaken van overeenkomsten, contracten, etc. Zelfs het ondertekenen van het voorlopige koopcontract kan op een PC, tablet of smartphone. En voor iedereen die dat nog wat spannend vindt komen we graag langs om het samen te doorlopen. We werken volledig uit ons eigen systeem en draaien bijvoorbeeld met een druk op de knop alle belangrijke gegevens van onze klant uit, woningbrochures, etc. 

Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?

Wij voldoen volledig aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Daarnaast nemen wij Cybersecurity erg serieus en hebben verschillende maatregelen genomen om alle klantgegevens en onze eigen gegevens te beschermen. Wij leggen alleen de noodzakelijke gegevens vast en na een bepaalde periode vernietigen wij de gegevens die niet meer nodig zijn. Sleutels van klanten gaan anoniem in de sleutelkluis en zijn nooit te herleiden naar een adres. Al onze data wordt opgeslagen en verwerkt op servers die binnen de EU staan. 

Wat maakt jullie beter dan de rest?

We vechten als een leeuw voor onze klanten! Wij doen er alles aan om onze klanten van dienst te zijn en ze 100% te ontzorgen. Het verkopen van je huis moet vooral erg leuk zijn en niet stressvol of onplezierig. Wij staan onze klanten bij in iedere stap van het proces en nemen alles uit handen. Klantvriendelijkheid en klanttevredenheid staan bij ons op de eerste plaats. 

CONTACT

  • Algemeen nummer:
    085 - 060 1012
  • Regio Leeuwarden:
    058 - 230 0111
  • Regio Heerenveen:
    0513 - 24 1111
  • Regio Drachten:
    0512 - 23 6000
  • Regio Sneek:
    0515 - 24 0001
  • Direct mailen:
    hallo@vanedens.nl