085 - 060 1012 hallo@vanedens.nl

Het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB) onderzocht voor de komende jaren de effecten van de stikstofproblematiek op bouwprojecten. Veel projecten dicht bij natuurgebieden worden uitgesteld, waardoor in 2021 10.000 minder woningen worden opgeleverd.

De gehele bouwproductie is in 2020 en 2021 zo’n drie procent minder dan als er geen stikstofprobleem zou zijn geweest.
“Er waren hoge economische groeiverwachtingen voor de bouw, maar dat slaat nu om naar lichte krimp”, zegt Taco van Hoek, directeur van het EIB. “De krimp is niet vergelijkbaar met de economische crisis, maar het is wel een opvallend snelle omslag.”
Zelfs als de regering nu met een oplossing komt en de vergunningverlening weer op gang komt, is een groot deel van de economische schade al een feit.

Banenverlies in de bouw

Bovendien dreigt er een verlies van duizenden banen. De werkgelegenheid in de bouw is in 2020 en 2021 10.000 tot 12.000 voltijdsbanen minder dan als er geen stikstofprobleem was geweest. Doordat bouwprojecten later worden ingehaald, is er in 2022 en 2023 juist iets méér werk in de bouw dan zonder stikstofprobleem.

 

Herinvoering drempelwaarde

Een oplossing voor de problemen bij de bouw zou een herinvoering van de drempelwaarde zijn, iets wat minister Carola Schouten zei te overwegen voor kleinere bouwprojecten. Daardoor zouden projecten waarbij de stikstofuitstoot onder een bepaalde waarde blijft, toch door mogen gaan. Projecten waarbij niet meer dan 200 woningen worden gebouwd, hoeven dan geen tijdrovend vergunningstraject meer te doorlopen. Minister Schouten hoopt hiervoor binnen enkele weken groen licht te krijgen van de Raad van State.

 

Bron: NOS

[et_bloom_inline optin_id="optin_1"]

Nieuwsgierig naar de waarde van je huis? Dat vertellen we je graag en geheel vrijblijvend.

Bel ons op: 085 - 060 1012

Een vast tarief voor onze verkoopbemiddeling

Of betaal je liever teveel voor de verkoop van je woning? Bij ons betaal je een vast tarief voor de verkoopbemiddeling. Lees hieronder het verschil in kosten tussen ons vaste tarief en het courtage van een reguliere makelaar.

Veel gestelde vragen 

Waarom Van Edens Makelaardij?

Wij zijn de nieuwe generatie! We vinden namelijk dat de makelaardij gemoderniseerd kan worden. Tegenwoordig spelen ander zaken een grote rol in het proces van onze klanten, dan tien jaar geleden. Dat betekend dat wij bijvoorbeeld zeven dagen per week bereikbaar zijn voor iedereen. Voor onze klanten is hun makelaar zelfs 24/7 bereikbaar (hoewel hij ’s nacht’s natuurlijk ook graag slaapt). Stuur je ons liever een DM via een van onze socials? Helemaal goed! Daarnaast ontzorgen wij onze klanten volledig. Vanaf het eerste moment dat men contact met ons opneemt tot en met het moment dat er getekend wordt bij de notaris. Heb je een verhuisbus nodig? Regelen we ook. Alles is mogelijk en we sluiten volledig aan bij de wensen van onze klanten.  

Wat betekend een gestroomlijnd proces?

Daarmee bedoelen we onder andere dat we zoveel mogelijk digitaal werken. Het aanleveren van gegevens, opmaken van overeenkomsten, contracten, etc. Zelfs het ondertekenen van het voorlopige koopcontract kan op een PC, tablet of smartphone. En voor iedereen die dat nog wat spannend vindt komen we graag langs om het samen te doorlopen. We werken volledig uit ons eigen systeem en draaien bijvoorbeeld met een druk op de knop alle belangrijke gegevens van onze klant uit, woningbrochures, etc. 

Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?

Wij voldoen volledig aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Daarnaast nemen wij Cybersecurity erg serieus en hebben verschillende maatregelen genomen om alle klantgegevens en onze eigen gegevens te beschermen. Wij leggen alleen de noodzakelijke gegevens vast en na een bepaalde periode vernietigen wij de gegevens die niet meer nodig zijn. Sleutels van klanten gaan anoniem in de sleutelkluis en zijn nooit te herleiden naar een adres. Al onze data wordt opgeslagen en verwerkt op servers die binnen de EU staan. 

Wat maakt jullie beter dan de rest?

We vechten als een leeuw voor onze klanten! Wij doen er alles aan om onze klanten van dienst te zijn en ze 100% te ontzorgen. Het verkopen van je huis moet vooral erg leuk zijn en niet stressvol of onplezierig. Wij staan onze klanten bij in iedere stap van het proces en nemen alles uit handen. Klantvriendelijkheid en klanttevredenheid staan bij ons op de eerste plaats. 

CONTACT

  • Algemeen nummer:
    085 - 060 1012
  • Regio Leeuwarden:
    058 - 230 0111
  • Regio Heerenveen:
    0513 - 24 1111
  • Regio Drachten:
    0512 - 23 6000
  • Regio Sneek:
    0515 - 24 0001
  • Direct mailen:
    hallo@vanedens.nl